piątek, 28 marca 2014

Ichtiologiczne inspiracje/ Ichthyologic inspiration

 Widzieliście już prezentację o polskim wzornictwie na Culture.pl? Zwróciliście uwagę na rybie motywy?:) Zbytnio się nie dziwię- ryba to bardzo wdzięczny motyw graficzny. Sama jestem wielką fanką ot choćby grafik Eschera.

http://www.wikipaintings.org/en/m-c-escher/bird-fish
http://www.wikipaintings.org/en/m-c-escher/bird-fish
Podoba mi się jak zostały wykorzystane w londyńskim projekcie restauracji Olivomare przez Pierluigi Piu:


  Mogę sobie wyobrazić takie wykorzystanie motywów Alicji Wyszogrodzkiej:

http://www.pinterest.com/pin/264375440597784856/
  Gotowych tapet nie widziałam, ale wzór był wykorzystywany na gadżetach promujących wystawę "Chcemy być nowocześni"- więc wszystko jest zapewne do ogarnięcia(chciałabym taki notesik<3):


  Jeśli chcielibyśmy skorzystać z gotowych wzorów jest kolekcja Fornasettiego dla Cole&Son- (tu już pisałam o Piero Fornasettim:) Tapety, które mam na myśli prezentują się tak:


 A we wnętrzu, mogę je Wam pokazać na przykładzie salonu zaprojektowanego przez Jacka Levy'ego:




 Ryby w bardziej orientalnym wydaniu to karpie Koi- i tu gotowych motywów jest zatrzęsienie- u mnie tylko kilka ze wzorów na Spoonflower:




 A co do ryb w naszym wydaniu- (obiecałam Wam je przy okazji posta o Scabetti)- chciałabym Wam pokazać projekt knajpy rybnej na Helu(realizowany we współpracy z Karoliną Golec- Ludwiczak i Radosławem Czerniejewskim)... a właściwie toalety w tej knajpie. Idea była prosta- uzyskać nadmorski klimat w nowoczesnym wydaniu- i nie poprzez rozwieszenie sieci rybackiej;) A wyszło tak:






Jak zwykle jestem ciekawa Waszej opinii o projekcie?:)

8 komentarzy:

  1. Nie spotkałam się jeszcze z takim rybim motywem, ale przyznaje, że wygląda interesująco.
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna toaleta. Czuć motyw morski bez zbytniej dosłowności. I drzwi są świetne! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Fajnie, że zwróciłaś uwagę na drzwi- mały zabieg, a wieje morską bryzą;)

      Usuń
  3. W Eschera, swojego czasu, mogłam się wpatrywać godzinami;) Projekty Wyszogrodzkiej bardzo mi się podobają:)
    Co do projektu toalety, bardzo mi się spodobał. Drzwi pierwsza klasa! Te ażurki to na lustrach? I czy lustra otaczają całą toaletę? Nie wiem czy dobrze to sobie wyobrażam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Dzięki- dorzuciłam kilka zdjęć żeby lepiej zobrazować- rybki są wytrasowane na trzech ścianach w różnym natężeniu- nad lustrem ich nie ma- żeby można się było spokojnie przejrzeć. Po przeciwległej stronie jest już za to cała ławica:)

      Usuń
    2. Fajnie, że dodałaś zdjęcia:) Teraz lepiej to widać.
      Świetny efekt z tymi rybkami! Dopiero teraz też zauważyłam podłogę:)

      Usuń