piątek, 11 grudnia 2015

Czym skorupka za młodu...

 Czyli o tym czy i w jaki sposób uczyć Dzieci o Dizajnie:) Oczywiście najlepiej od Najlepszych w branży wzorniczej! Taka inicjatywa miała miejsce we Wrocławskim CRZ Krzywy Komin. Od dzisiaj wystawę KIDS DESIGN SPACE będącą podsumowaniem kilkumiesięcznej wspólnej pracy dzieci i projektantów możecie obejrzeć przy ul.Dubois 33-35a, we Wrocławiu!
 Z pomysłem przybliżenia sylwetek projektantów, którzy wzięli udział w Projekcie wyszła Magda z Blogów Wnętrzarskich. Do takiej inicjatywy nie mogłam się nie przyłączyć! :) Do opisania przypadła mi w udziale Pracownia RAZY 2 z Trójmiasta! W pierwszej kolejności rzuciłam się sprawdzić Ich w mojej własnej blogowej wyszukiwarce- bo byłam na 100% pewna, że jakieś wstawki już o Nich miałam... a tu nic. Więc tym bardziej czas odrobić zaległości!
 Trzon grupy stanowią Paulina i Jacek Ryń. Architektka i projektant. Zdobywcy wielu nagród i wyróżnień, uczestnicy licznych wystaw i wydarzeń artystycznych.

http://www.designalive.pl/kochamy-projektowac-lubimy-eksperymentowac/
  Sami mówią o sobie, że są "nadaktywni" projektowo. W Ich portfolio znajdziemy przykłady projektów dla różnych , często odległych od siebie branż. Od grzejników, przez felgi samochodowe, po sprzęt rehabilitacyjny. Znalazłam też zapowiedzi akcesoriów dla zwierząt i tajemniczo brzmiące "obudowy różnych produktów", więc czekam w napięciu.
 Dla mnie najbardziej rozpoznawalne wśród Ich projektów są grzejniki zaprojektowane dla TERMY. Szczerze mówiąc to je spodziewałam się znaleźć w archiwum bloga- bo cudny PLC pojawił się na wystawie Smak Przedmiotu na zeszłorocznym GDD, której z resztą RAZY 2 była współorganizatorem, a w 2015 zgarnął nagrodę MUST HAVE.


http://razy2.pl/blog/portfolio/lamobile/
 Z działań mniej komercyjnych, warto wymienić eksperyment NANO- HANDEL inspirowany okolicami gdyńskiej Hali Targowej i dworców kolejowych na Chyloni i Leszczynkach, gdzie wystawiają się lokalni sprzedawcy, rękodzielnicy czy działkowcy i oferują swoje produkty. Lekkie i mobilne stoisko zaprojektowane przez RAZY 2 mogłoby być sposobem na wprowadzenie takiego handlu do śródmieścia.



Stoisko można było podziwiać na Gdyńskim Festiwalu Dizajnu w tym roku w ramach wystawy Sieci.
Z kolei w zeszłym roku w ramach GDD projekt RAZY 2 pojawił się na wystawie Plaża 60+. Tym razem było to stanowisko do czyszczenia stóp po zejściu z plaży. Urządzenie EOL 300 wzięło swoją nazwę od greckiego boga wiatru. 300 bo z taką prędkością na godzinę wieje wiatr z dysz u podstawy urządzenia "zmiatając" piasek ze stóp. 

Miałam nie robić postu "encyklopedii", a tylko małą zajawkę możliwości projektowych Grupy RAZY 2, więc na tym poprzestanę... jeżeli jednak czujecie niedosyt- zapraszam na stronę internetową grupy (stamtąd wszystkie zdjęcia we wpisie, chyba że podpis pod zdjęciem mówi co innego ;)), na Ich fanpejdża oraz do przeczytania ciekawego i bardzo sympatycznego wywiadu z Ryniami na Design Alive. 

2 komentarze:

  1. Dziękuje za wsparcie projektu "KIDS DESIGN SPACE - dzieci projektują przestrzeń" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu! Inicjatywa piękna i cieszę się, że mogę ją u siebie promować :)

      Usuń