piątek, 4 grudnia 2015

Mebel Marzeń

 Dzisiaj chciałam Was zachęcić do wzięcia udziału w konkursie :) Z "Meblem Marzeń" zetknęłam się po raz pierwszy u Conchity <3 O TU. Kasia we wpisie komentowała wyniki edycji konkursu z 2014 roku i przybliżała ideę organizatorów. Pokrótce chodzi o to, że najpierw Swoje wymarzone meble projektują Dzieci w przedziale wiekowym 6-14 i spośród nadesłanych prac Jury wybiera kilka, które następnie przydziela młodym projektantom, którzy interpretując te pomysły tworzą projekt, który można zrealizować. Chociaż sama już dawno chyba nie łapię się na kategorię "Młody Projektant", to w zeszłorocznej edycji wzięłam udział... i chociaż lat nie ubywa, w tej też zamierzam :D Bo to fantastyczne doświadczenie, projekty Dzieci są wolne od typowych inspiracji meblowych i to niesamowita frajda stać się "realizatorem" takiego pomysłu! 
 U Conchity możecie obejrzeć zwycięskie prace z pierwszej edycji konkursu, a ja dziś pokażę Wam laureatów z 2015 roku. Z resztą może już Ich widzieliście, bo wystawa z pracami przewinęła się na kilku dizajnerskich eventach m.in na ŁDF :)  
 Nie wiem, czy się ze mną zgodzicie, ale wg mnie w tym konkursie, projekt jest tym lepszy, im bliżej oddaje zamysł Głównego Projektanta- czyli Dziecka! Dlatego moim absolutnym faworytem jest szafa MIKO Karoliny Koryniowskiej inspirowana rysunkiem Mikołaja Tofila:
https://www.facebook.com/mebelmarzen/photos/pcb.1667040923515650/1667040496849026/?type=3&theater
 Dla mebla powstał też prototyp, który tak prezentował się w Łodzi:


 Dalej rewelacyjny "Kokon" Macieja Warota inspirowany rysunkiem Alicji Powieckiej. Rysunkiem, który sama bardzo chciałam wylosować- czułam, że myślę podobnie z młodą projektantką- ostatecznie kto nie chciałby mieć w domu kokonu z sera ;p (Pamiętacie odcinek Friendsów, w którym Phebe znalazła "bratnią duszę" Moniki- i marzyli razem, żeby zamieszkać w domu z sera? Jestem w stanie to zrozumieć ;)) Docelowy kokon z sera wprawdzie nie jest, ale bardzo ładnie do niego nawiązuje! :)

 Kolejni laureaci to:
Sylwia Siekierka i łóżko inspirowane rysunkiem Basi Grajner:

 Joanna Polenz i łóżko inspirowane rysunkiem Gosi Stwiertniej (jeżeli źle odmieniam, to przepraszam, Autorką rysunku jest Gosia Stwiertnia).

 Maria Lichota i biurko inspirowane rysunkiem Zosi Nowakowskiej:

 Monika Mrowiec i szafa inspirowana rysunkiem Adama Zulskiego:

 Małgorzata Płoskońska i projekt inspirowany rysunkiem Klary Szeffer:

 Patrycja Polak i biurko "szuflandia" inspirowane rysunkiem Tomasza Parafiniuka:

 I Patrycja Stołtny i Jej tor zabaw inspirowany rysunkiem Oliwii Szewczuk- Zembrzyckiej:

 Lauretów było 10- last but not least Agnieszka Bielawska-Januszkiewicz i krzesełko inspirowane rysunkiem Gabrieli Toporek:

 Ten projekt zostawiłam w zestawieniu na koniec, bo sama też projektowałam krzesełko inspirowane rysunkiem Gabrysi(w którym zakochałam się od pierwszego wejrzenia! <3) I pomyślałam, że skoro nie wygrałam to chociaż tu się pochwalę, bo bardzo dumna byłam z mojej interpretacji ;)


Wprawdzie widać tu mocną inspirację latami 50' gdyż taką właśnie miałam fazę na początku 2015, ale wydaje mi się nieskromnie, że i współcześnie mogłoby się idealnie odnaleźć w niejednym pokoju dziecięcym :)
 Także ten... jak macie ochotę się zapisać to do 11 grudnia możecie- o tu: http://www.biznes.meble.pl/spelnij-dzieciece-marzenia. Prace Dzieci, na podstawie których powstaną przyszłoroczne projekty na fanpejdżu Organizatora: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1683896808496728.1073741848.1427281137491631&type=3
Można tam, też zobaczyć wyróżnienia i pozostałe prace, bo spłynęło ich koło 500! Ja już czuję gorący oddech konkurencji na plecach ;) A swoją drogą naprawdę jestem ciekawa, jak potoczą się losy tych dzieciaków i czy zwiążą przyszłość z dizajnem? Trzymam kciuki żeby tak właśnie było- szkoda byłoby zmarnować taki potencjał!

1 komentarz:

  1. Super pomysły. Kokon z sera i łóżko w liściu skradły moje serce :)

    OdpowiedzUsuń