wtorek, 28 stycznia 2014

Podwodne Inspiracje cz.2/ Sea World Inspirations part 2

 "The Sea, once it casts its spell, holds one in its net forever"
Jacques Cousteau

 Ten post okazał się dużo trudniejszy niż się zapowiadał- jeżeli wydawało mi się, że jest dużo balonów we wzornictwie(poświęciłam im trzy posty- tu,tu i tu) to nie wiem co powiedzieć o morskich inspiracjach. I naprawdę mam duży problem z oceną, co ładne, a co nie;) W związku z powyższym pokażę Wam wszystko co znalazłam, starając się nie wartościować!;)
 Lampy meduzy... Od inspiracji bardzo dosłownych po bardzo subtelne.

Spermatozoi Collection Daniela Issaaka dla Dea Luce

http://www.designbuzz.it/2011/02/23/spermatozoi-collection-di-dea-luce/
 Medusa Collection od Roxy Russel

Drewniane Hydro Lamps od Laszlo Tompy


http://www.marvelbuilding.com/unusual-lamp-inspired-deepsea-animals-hydro-lamp.html
 Kirschlag Collection z Areti

http://www.within4walls.co.uk/view_product.php?product=739&category=45
 I jeszcze taka Medusa- proj. Mikko Paakkanen

http://www.core77.com/gallery/helsinki-design-week-2007/110.asp
I ostatnia- wiklinowa- proj. Claesson Koivisto Rune i The Andes House dla Made in Mimbre


  Kolejnym morskim stworem, który niewątpliwie inspiruje projektantów jest ośmiornica:
Jest np. taka lampa od Marcusa Johanssona:



Z oświetlenia jest jeszcze Vladimir Tomilov  i Jego Octopussy;) Czarna i kolorowa:



Jest Octopus Chair z macicy perłowej od Samwoong Lee:


 I jeden z tych projektów, z którymi mam problem... niezaprzeczalnie jest przepięknie wykonany... The Octopus Chair proj. Maximo Riera



 Popełnił On z resztą całą serię Animal Chair Collection, w której morskie stwory stanowią sporą grupę... hm... no nie wiem, nie wiem;)
 Tyle jeżeli chodzi o ośmiornice... bliżej nieokreśloną morską kreaturą inspirowano się natomiast w Ontwerpers przy projekcie Light Up:


Jest też kilka projektów inspirowanych jeżowcami. 
Np. Urchin Softlight z Molo Design <3 (Nie pamiętam, czy już o nich pisałam, ale na pewno jeszcze będę- mają mega ładne rzeczy)




 Tudzież wełniane pufy Christien Meindertsma


Znalazłam też na Houzzie taką wazę. Proj. Regina Andrew:


 I jeszcze przepiękne Cel Light od Urliki Jarl

  Również tej samej projektantki jest urocza Romanesco z muszelek(a miałam nie wartościować;))

A z kolei z muszelkowych inspiracji jest jeszcze np. Nautilus Rebecci Asquith 


 Są też liczne inspiracje morską roślinnością. Np. panele Algue braci Bouroullec


 Są też dwie lampy z Pallucco
Foglie:

i Coral


 Zupełnie osobny temat to ryby... ale o tym innym razem:)
P.S. Szalałam z podstronami i zakładkami i coś mi się poprzestawiało w kolejności postów:) Ten treścią nawiązuje do tego....

1 komentarz: