środa, 30 kwietnia 2014

W świetle reflektorów/ In the spotlight

 Nie pamiętam gdzie i kiedy pierwszy raz natknęłam się na tego typu lampy, ale pamiętam że oczarowały mnie od pierwszego wejrzenia:) Chodzi o lampy na statywach- takie trochę na kształt reflektorów w studiu fotograficznym lub na planie filmowym. Zacznę od mojej ulubionej, nieco innej od pozostałych- inspirowanej lampą giudecca 805. Prototyp zaprojektował na początku XX wieku bogaty fabrykant i wytwórca luksusowych tkanin z Wenecji- Mariano Fortuny- który oprócz tego zajmował się fotografią. Dzisiaj lampę pod nazwą Fortuny w kilku wariantach kolorystycznych  produkuje firma Pallucco.





 
 W podobnym duchu, chociaż już mniej delikatna, ażurowa i subtelna jest lampa Bowl z KARE Design- ta w dwóch wariantach kolorystycznych- białym i czarnym:

I rewelacyjna Dottore:


 W KARE Design również lampy typu reflektor:
Deluxe Studio:

Jumbo Spot:

 Cenowo, jeżeli wchodziliście w linki, jak widzicie szału nie ma- i tu- dwa moje odkrycia!:)
Reflektor Spot z Formazone:


 I rewelacyjne lampy Adarus tworzone przez Adama Rusowicza od 2012 roku- do kupienia na DaWandzie w naprawdę konkurencyjnych cenach:) W tym roku do obczajenia na żywo na warszawskich Wzorach.




 Jeżeli jednak chcielibyście wydać więcej... to może lampy z Zero?;)
Foto:

Albo Last? Do wyboru czarna, biała lub na życzenie w innych kolorach:

  To mi przypomina, że miałam swego czasu napisać o lampkach na trzech nóżkach... będę musiała do tematu wrócić:) Tymczasem, gdyby nie udało mi się niczego skrobnąć w między czasie życzę Wam cudownej majówki:)!!!

4 komentarze:

  1. Fajne lampy, pasowały by bardzo do klimatu industrialnego :)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej, ale część z nich jest na tyle neutralna, że i we wnętrzach w innych stylach bym je widziała:)

      Usuń
  2. jak zawsze zebrałaś perełki :) mam plan zakupić lampę podłogową - dzięki za post !
    pozdrawiam serdecznie w majowy już poranek,
    udanego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń