czwartek, 2 października 2014

Pieniek/ Stump

 Lubię drewno! Szeroko pojęte... ostatnio przeżywam fascynację drewnem prawie nie poddanym żadnej obróbce, niemalże surowym... i w tę moją fascynację wpisują się pieńki:)
 Ku mojej ogromnej radości absolutny prym w produkcji pieńkowych mebli wiedzie firma polska, ba- trójmiejska! Ale o Nich za chwilę.
 Na pierwszy ogień William Stranger ze Stranger Furniture i dwa stoliki Jego autorstwa.

http://instagram.com/p/pCxBIjPRNm/
http://www.theinteriorevolution.com/archives/3714
 Kolejny projektant, którego pieńkowy stolik mnie zachwycił to Takeshi Iue. The 12 sided Trunk Stool:

http://www.australiandesignreview.com/features/21913-takeshi-iue-mastering-minimalism
 A dalej są wszystkie Pieńki MALAFORa <3 Najbardziej rozpoznawalny z projektów trójmiejskiego studia. Pieniek funkcjonuje w siedmiu odsłonach:


Pniak naturalny- 45 cm kawał litego drewna dębowego- oczyszczony i doprowadzony do kształtu idealnego walca. Mimo konkretnej wagi- 18 kg- daje się łatwo przesuwać- gdyż posadowiony jest na filcowych nóżkach, a dodatkowo został wyposażony w poręczny stalowy uchwyt.

Następnie Pniak Spalony w trzech wariantach:

 Następnie mój osobisty faworyt- pieniek spalony w stalowej, lakierowanej otulinie. Wersja chyba najbardziej elegancka:


Dalej mamy pieńki kolorowe- owinięte w stal nierdzewną, malowaną na dowolny kolor:


I Pieniek w otulinie lustrzanej- właściwie nie mogę się zdecydować, czy czasem to nie jest mój faworyt jednak, jak tak na niego patrzę:)


I są jeszcze nowe MALAFORowe stoliki i hokery:

Wszystkie powyższe- funkcjonują jako siedziska- chociaż w mojej opinii świetnie nadadzą się również na stoliczki przy łóżku... albo gdzieś przy wolnostojącej wannie. Mam kilka pomysłów na te pieńki:) Inne projekty trójmiejskiej marki możecie obejrzeć na Ich stronie lub fejsbookowym profilu.
 A jako wisienkę na torcie pokażę Wam moje najnowsze odkrycie- Bleu Nature i ich obłędnie piękne pnie zatopione w żywicy- w wersji naturalnej:

 I neonowej <3:




 Miały być w kolejnym poście, w którym pokażę surowe drewno w połączeniu z innymi materiałami w różne meble- ale nie mogłam się już doczekać :)

3 komentarze: